יום שני, 30 בינואר 2012

משנה מקום משנה מזל. עוד טיפ להצלחה בטיפול


ישנם קריטריונים רבים להגדרת הצלחה בטיפול.
ברור שכולם יאמרו שההצלחה נמדדת ב"העלמות" או ניטרול הסיבה שבגללה הגיע האדם לטיפול מלכתחילה.
נכון.. הגיוני..
ויחד עם זאת ישנם פרמטרים נוספים וכל כך חשובים בעיני.
אחד מהם הוא נושא השמחה. אם בן אדם חווה שמחה, התפתחות של המקום השמח .. הרי זו בעיני הצלחה.
לפני מספר שנים השתתפתי בכמה מפגשי לימוד עם פסיכולוג ותיק ,אדם מאוד פתוח ומיוחד שבמסגרת עבודתו גם משתמש ב EFT ולכן היתה לנו שפה משותפת .
אחד הדברים החשובים שלמדתי ממנו היתה ההבחנה שלו ש" יש הבדל בין לבא לטיפול ולהיות בטיפול."
וואוו!! ישר ידעתי ששמעתי פה דבר חשוב מאוד. וזהו. זה בא איתי מאז לכל מקום, לכל טיפול שבו אני היא המטפלת ולכל תהליך שבו אני היא המטופלת.
אז מה הוא אמר בעצם?
יש פעמים שבהן אנחנו "באים לטיפול". באים!! יופי. מתיצבים בזמן, משלמים את הכסף,. משתפים פעולה.,נוכחים, אפילו מרגישים שעברנו דבר חשוב ועמוק. נפרדים לשלום, להתראות, SEE YOU NEXT TIME
זה מזכיר לי את תקופת בית הספר, התיצבתי לשיעור גיאוגרפיה, אפילו השתתפתי... אבל עד לשבוע הבא, המחברת והספר לא ראו אור יום והמשיכו לנמנם בלאות בתוך הילקוט.
להיות בטיפול-זו כבר חויה אחרת. להיות בטיפול זה אומר שאנחנו בקשר עם התהליך הטיפולי גם לאחר שיצאנו החוצה ו"חזרנו לחיים". גם כשיצאנו מהבועה הטיפולית-התהליך ממשיך לבוא איתנו.. מהדהד.. מעורר.. מחדש.. מפגיש אותנו עם תכנים שעולים וצפים מהתת מודע או מכל מיני מאגרים אחרים..אנחנו ערים למה שמתרחש, שמים לב ומשתפים פעולה עם החלק הפעיל שממשיך "להיות בטיפול" גם כאשר אנחנו בסיטואציות רבות ומגוונות אחרות.
זו בעצם מודעות שמאפשרת פעילות מתמשכת של האפקט הטיפולי ובעיקר אינטגרציה של השנויים שמתרחשים.
לדוגמא:
אדם עובד על נושא של כעס. איך הכעס מנהל את חייו.. ואיך החיה הנשכנית הזו מתפרצת מתי שבא לה, איך שבא לה ועל מי שבא לה...
במסגרת התהליך הוא חווה שחרור של חלק מהמטענים שקשורים אצלו להולדת ועיצוב החלק הזה ומשהו משתחרר. נאמר לצורך הענין, משהו קל, עדין אפילו.
אם ישנה תודעה פעילה, הבן אדם ממשיך להיות בקשר עם התהליך בימים שלאחר המפגש הטיפולי, פתאום הוא שם לב למשל שדווקא בסיטואציה הנוכחית, הוא הגיב רגוע יותר ממה שהוא מכיר ויודע.
יופי! ליהודים היתה אורה ושמחה וששון ויקר. ואז הוא משתמח בזה.. מחזק את חוית ההצלחה, הטיפוח העצמי.. הוא כאילו, כאילו, חווה את עצמו ברגע זה כאדם אחר. תחשבו רגע-אם אנחנו חווים שנוי במערכת שלנו, אנחנו רואים את עצמנו אחרת, המח שלנו מתחיל לשחרר איזה לופ שבו הוא נמצא, שפת הגוף שלנו משתנה מעט, למעשה אנחנו משנים "מקום".
משנה מקום-משנה מזל!! זה משמח!
בשפה של "החשיבה ההכרתית " של ימימה אביטל ע"ה-היא מלמדת ששמחה היא תוצאה ישירה של "דיוק". כל פעם שאנחנו חווים דיוק במערכת-התוצאה היא שמחה. רק שלפעמים שכחנו איך לשמוח, איך לשים לב לשמחה ולתת לה מקום. איך לשמוח עם מעט, קצת, פיצפיצפון.. כמו שאומר רבי נחמן מברסלב זי"ע-" קצת זה הרבה!".

אני מזמינה אותנו לפתח מודעות כזו. לשנות מקום, לשנות מזל, לשנות תדר,להפתח לשמחה, לשמח את עצמך,  לחוות שנוי לטובה!!

 

 זהו בלוג שני בנושא. לקריאת החלק הראשון 
http://positive-eft.blogspot.com/2012/01/blog-post_16.html

במידה ומצאתם תועלת בדברים-הרשמו לבלוג הזה והעבירו הלאה לכל מי שנראה לכם שיפיק ממנו תועלת. תודה רבה!

9 תגובות:

  1. תודה על המילים המדויקות. הרי היום ישבתי לקרא עוד ולהבין יותר את השיטה ולדייק את התירגול.

    אשמח לדבר ולקבוע פגישה.

    תודה... הרבה תודה (:
    אמיר (כרכור)

    השבמחק
  2. תודה רבה גם לך אמיר.

    אתקשר מחר במשך היום..

    יופי!!
    אילנה

    השבמחק
  3. תודה אילנה. מעניין ונכון. אגב הקישור למאמר הראשון לא נפתח.
    אורלי

    השבמחק
  4. היי אורלי

    תודה רבה על התגובה.

    נכון.. לא נפתח-אז פשוט הכנסי לבלוג דרך הכניסה הראשית שלו ותמצאי את המאמר הקודם.

    ברכות חמות

    אילנה

    השבמחק
  5. "אם ישנה תודעה פעילה, הבן אדם ממשיך להיות בקשר עם התהליך בימים שלאחר המפגש הטיפולי"
    אילנה מדהימה אחת גאה להכיר אותך ולהיות חברה שלך, את אינסופית בידע שלך, תודה על הנדיבות שלך לחלוק ולתת עוד ועוד מהידע והניסיון שלך.
    שה' ישמור עליך נשמה
    ורד שרה :-)

    השבמחק
  6. ורד אהובה.
    תודה מכל הלב על כל מילה תומכת ומפרגנת, כהרגלך.

    נשיקות

    השבמחק
  7. אילנה שלום, אני מאד מבינה את שאת אומרת, אבל איך? איך מביאים את המטופל ללהיות בטיפול ולא לבוא לטיפול? את יודעת, לפעמים אני לא ממש מצליחה להבין מהוא טיפול ומהו ב א מ ת תפקיד המטפל! ואיזו, השם ירחם, איזו אחריות מוטלת על המטפל ולפני כל טיפול, להיות במקום הזה שכל כך קשה לי עכשיו להגדירו, דווקא מכיוון שקשה להגדיר אותי, או את המטפל עצמו, שיש צורך עצום בלנטרל שם הכל ולהיות נ ק י למען המטופל!!!! אולי אני קצת משגעת אותך, אבל... כשאני רוצה לשמוח או לההיזכר בסיבה טובה, אני חושבת על משהו שאני מעריכה את קיומו בעולמי, זו יכולה להיות אפילו הבנה קטנטנה ואז אני נושמת עמוק וזה מרגיש כאילו זה נטמע בתוכיי תוככיוגם אם קשה יש לי רגע של אושר או שמחה שקטה ונעימה. יש לך חיוך מקסים של אדם טוב. ץודה לך

    השבמחק
  8. שלום לך אנונימית יקרה ומתוקה.

    תפקיד המטפל זו סוגיה שאנחנו מחויבים לדון בה. בינינו לבין עצמנו ועם אחרים..
    אני חושבת שזה מתבהר עוד ועוד עם הזמן.. ושחשוב לדעת שאני עושה כמיטב יכולתי, אבל לא הכל תלוי בי. יש טיימינג, יש חיבורי נשמות ויש בורא עולם שמנהל את הדברים בדרכו המופלאה, גם אם לפעמים נראית לנו לא ברורה.

    להביא את המטופל להיות בטיפול-זה בדיוק ענין הבלוג הזה כפי שראית
    אז אני מציעה להאיר לו, לעודד ולתמוך , לשים לב לשנויים קטנים, להיות קשוב וערני על ידי משימות שנציע לו למלא בין המפגשים. אני מציעה למטופלי לשלוח לי סמס או מייל שבו הם מספרים איזה שנוי לטובה הם חווים... והעיקר להיות יצירתיים ולא ישנוניים וכבדים.
    המון הצלחה ותודה על התגובה!!

    ברכות חמות
    אילנה

    השבמחק
  9. שכחתי להוסיף: תודה על העין הטובה שלך!

    השבמחק