יום שני, 6 בינואר 2014



קבלה עצמית היא שם המשחק. נכון?

אבל מה זה אומר? איך זה מתפרש בפועל?

אני מצרפת פה תקציר קצרצר של תהליך עבודה עם מישהו בטיפול הטלפוני.

יהודה (אין זה שמו האמיתי) בקש לעבוד עם נושא מסוים שמטריד אותו.
מיקדנו את המטרה-יצירת שנוי בשיחה הפנימית שלו עם "הבעיה".
"אפע"פ שיש לי קושי כזה וכזה, הייתי רוצה לקבל את עצמי באופן עמוק ומלא".
לא פעם עולה השאלה-מה זה אומר? ואם אקבל את עצמי-הבעיה הזו, מה יהא עליה? 
האם זה אומר שעכשיו אני וה"בעיה" נחיה יחד לנצח, אם אני מקבל את עצמו ללא תנאי"?

לא פעם אנחנו מתבלבלים וחושבים "שהבעיה היא אני".
אנחנו מזדהים עם הבעיה כאילו שעכשיו כל הויתנו ועצמיותנו היא הבעיה.

ואין זו אמת כמובן.
יש לנו בעיה. לנו, לעצמי האמיתי שלנו, למהות, להויה , יש איזה קושי כרגע.
אבל זה לא "אנחנו".

לכן, הדבר הראשון ובעיני הכי חשוב, זו ההבנה שאני והבעיה-שני דברים נפרדים הם.

"אפע"פ שיש לי קושי כזה וכזה, אני מקבל את עצמי באופן עמוק ומלא. אני פתוח לאפשרות שהבעיה היא קשר חיצוני ולכן אני יכול לשחרר את זה"

"יש לי מחשבה שאם יש לי כזו בעיה אז זה אומר שאני---------------(כשלון, חסר ערך, לא שווה וכו..)
את המחשבה הזו, האמונה הזו, התפיסה הזו , למדתי בחיים מ-----------------------?
ואם אני אשאל את עצמי הבוגר, המהותי הוא יגיד ש-----------------------_(שזה בכלל לא נכון, שזה לא ככה, שזה לא אמיתי וכדומה)
עצמי הגבוה יגיד ש------------------? שזה בסדר, שלא כולם צריכים ל----------------שאולי זה -----------------ואולי גם זה -----------------ואני פתוח לאפשרות שאני יכול לקבל את עצמי באופן עמוק ומלא"

ואם הרגליים שלי ( ששם יש מתח )היו יכולות לדבר הן היו אומרות -------------------------------
ואם הן היו אומרות ככה-אז הן מספרות לי ש--------------------
ולכן אני רוצה להודות לרגליים שלי, שמחזיקות את המתח הזה ואת הסיפור הזה....
ועכשיו שאני שומע ורואה, ופוגש את האינפורמציה החשובה הזו, אני מודה לרגליים שלי ומרשה להן לשחרר חלק מהמתח"

כאמור-זה ממש בקיצור נמרץ, אבל אני מקווה שקיבלתם תחושה ברורה של השנוי שחל. 
אחכה לשמוע מיהודה מהו האפקט הראשוני והמיידי של התהליך הזה , על השיחה הפנימית שיש לו עם "הבעיה".

האם הבעיה נפתרה? עדיין לא.
אבל אני מאמינה ויודעת שברגע שהשיחה שלנו עם הבעיה משתנה, מתחיל שנוי חשוב ועמוק.

אתם מוזמנים להשאיר פה תגובה, כל מה שעולה על דעתכם ולבכם.
אתם יכולים גם להשתמש בראשי הפרקים האלה כדי לנסות ולעשות מיני תהליך עם עצמכם.
והכי חשוב, זה ללוות את הכל עם טפינג.. 
כי זה מה שעושה את הבדל המשמעותי בין סתם שיחה, לבין שיחה שיוצרת שנויי ושחרור.
 תהליך שמאפשר תחילה של שנוי לטובה.

לבריאותכם והצלחתכם!!






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה