יום רביעי, 6 ביולי 2011

גם יפה גם אופה ( והפעם בלשון זכר)


-- 

 גם יפה גם אופה...

זוכרים את הבטוי הזה?? ( הוא עוד קיים???) .

מלבד הרוח המזלזלת שיש בו מבחינה מיגדרית, שלזה אני לא רוצה להתיחס כי זה ממש לא מענין אותי, הבטוי

הזה מסמל בעיני את החלוקה הכל כך טבועה של יכולות ואיכויות שאינן "הולכות יחד" כביכול.

במשך תקופה ארוכה של עשרות שנים, במקביל להתפתחות הרפואה, הפסיכולוגיה , הטכנולוגיה ובכלל-

השתררה מגמה של "התמחות". מי שרוצה להיות משמעותי-צריך להתמחות במשהו. אמנם יש בזה בודאי הגיון

ותועלת. זה מאפשר העמקה, חקירה ובעיקר התמקדות. ההתמקדות בתחום צר מביאה אתה הרבה תועלות.


אך יחד עם זאת-יש בזה גם חולשות רבות. מכירים את הדוגמא הקלאסית של רופא המשפחה של פעם? הוא

באמת היה רופא המשפחה. הכיר הכרות אישית את חברי המשפחה והדינמיקה ביניהם, הכיר את הבית בו

המשפחה מתגוררת, הכיר את המטופל שמולו באופן "הוליסטי". יש בזה משהו מכיל, אישי מאוד, שעושה צדק עם

אישיותו השלמה של האדם... משהו מרפא מעצם היותו..

במקום המודל הזה-נהיה מודל של רופא מומחה!! אבל רק במשהו אחד. רק במחלה. בקושי של המטופל שיושב

מולו.. וכמובן שכבר שנים רבות ישנה מגמה בעולם של שנוי במקום הזה. של הדרכת רופאים מתמחים לפתח

תפיסה רחבה והוליסטית יותר של המטופל שלהם.

וזוהי רק דוגמא כדי לחדד את הנקודה הזו.

אך אני רוצה להרחיב את השפעת התפיסה הזו כפי שאני רואה אותה
.
זוהי תפיסה שמגבירה POLARIZED THINKING. כלומר תפיסה קוטבית. תפיסה שמפרידה, מקטבת, מציגה

מחשבה של או-או. או יפה או אופה. או רופא ריאות או רופא לב. או מורה לעיברית או מורה לחשבון. או יפה או

מכוער. או טוב או רע. וכך הלאה והלאה..

נדמה לי שאחד מיתרונותיה הבולטים של התקופה הנוכחית, עידן הדלי אם תרצו היא בהשראה לתודעה רחבה

והוליסטית יותר. ראיה שמכילה קצוות וניגודים ,ראיה משלבת, ראיה סובלנית אם כך הרבה יותר.

ונראה לי שגם אנו נעשה טוב אם נפתח בעצמנו יכולות שונות. התנסויות מגוונות. מוכר הבטוי MULTI-TASK.

בתקופת הרנסנס יכולנו לפגוש ענקים כמו לאונרגו דה וינצ'י, או מנגד אנשי רוח ענקים כמו הרמב"ם שהיו

מתמתיקאים, פילוסופים, אסטרונומים וכו. משהו ענק!!

 מעבר להתמחות שיש בזה, למומחיות, לידע העצום ל....... לא יודעת מה.. יש בזה בעיני קודם כל יצירתיות

מופלאה
.
כי היצירתיות היא זו שמאפשרת תפיסה הוליסטית. היא זו שמאפשרת שילובים. היא זו שמאפשרת סינטזה. היא זו

שמאפשרת התפתחות ותנועה מתמדת במעגלים ,ולאו דווקא בקוים ישרים.

הנה לדוגמא-כל המטפלים שאתם מכירים, שאני מכירה, כולל אני, מטפלים ב-------------- וגם

ב------------------וגם ב-------------------- וכך הלאה.
. רוצה להציע בפניכם מחשבה, הצעה ועידוד ליצור מגע עם עוד ועוד חלקים וכשרונות שלכם. לא בבחינת

MORE OF THE SAME אלא משהו אחר.
לפתח כישורים שונים בתחומים שונים שיאירו חלקים שונים בנפש, באישיות, יצרו שיחה פנימית מגוונת, מענינת

ועשירה שבמילא תעצים ותגדיל כל אחד במקומו הוא.

לפני מספר ימים התרגשתי והשתמחתי לקבל מאורטל פלג, שהנחה את סדנת ה
MATRIX REIMPRINTING

ביחד עם סשה אלנבי את הלינק הזה. האיש הצעיר הזה,  הוא גם וגם וגם וגם

 http://www.youtube.com/watch?v=AU_lGr9p2hw&feature=player_profilepage

 אז היום בעידן כוכב נולד, רקדן נולד, כוכב עולה יורד ושוב-אנחנו יכולים לתת לעצמנו את הזכות להיות כוכבים,

לתת תעצמנו את הזכות ליצור, לשיר לרקוד, לשחק ... כי חוית היצירה היא זו שמשנה אותנו, מטפחת אותנו יוצרת


בנו שנוי עמוק. חוית היצירה לא קשורה בכלל לתוצאה או לביקורת שנקבל מהזולת . זו חויה סוביקטיבית שאם נלך אתה בחופש,


בתמימות-כמו ילדים שיוצרים ומתנסים ומשחקים( לפני שמיצרים את חרותם..)-ניתן לעצמנו מתנות נפלאות !!

למשל עכשיו אני ארשה לעצמי להעלות פה את הציורים שלי. הם תלויים רק בביתי, לא קבלתי עליהם פרסים ומחיאות כפיים-אבל


תהליך היצירה היא אחד התהליכים המרפאים שאני מכירה.

פה אתם יכולים להפגש עם הילדה שבי.


ובראש הדף=ציור של המקום החלומי שלי.



ואתם? איפה אתם גם וגם?

שתפו.. יהיה אחלה.

אתם מוזמנים גם לשתף בדף שלי בפייסבוק-"שנוי לטובה עם אי אף טי" שאין לי מושג למה הלינק שאני מצרפת

פעם נפתח ופעם לא.. ואם הגעתם אליו סמנו
LIKE

ובכלל
I LIKE YOU ALL.

אני שמחה להיות ולהרגיש גם יפה וגם אופה. ואשמח אתכם לשיתופים שלכם.

בעיני זו דרך של העצמה אישית ואני מזמינה אתכם להתעצם ולהעצים... להיות עצמכם !!!!

שלכם באהבה

--  

3 תגובות:

  1. נגעת בי. בדיוק עסוקה בזה. איך להכיל את הקוטביות בתוך אדם אחד, אני או אחר איך להכיל את כל הסקאלה של הרגשות ולא להיתפס לאחד שיצבע את הכל. תודה. יעל.

    השבמחק
  2. אילנה יקרה, מרענן לשמוע את הגם וגם.
    בהשראתך אצייר היום. המון תודה
    מיכאלה

    השבמחק
  3. מיכאלה יקרה.

    שימחת אותי בתגובתך!! איזה יופי.

    אולי כשתסימי את הציור הזה תסכימי לפרסם אותו פה???

    ברכות חמות והצלחה

    אילנה

    השבמחק