יום חמישי, 19 במאי 2011

על OCD וטיפים להקלה מיידית בכל מצב שהוא



OCD  או " התנהגות כפייתית" היא הפרעה כואבת וקשה 
.
מאחר ולאחרונה טיפלתי  בכמה אנשים הסובלים מתופעה זו -ראיתי צורך לשלוח לכם קישור למאמר זה  של

 MARK TYRRELL פסיכולוג, http://positive-eft.blogspot.com/

הוא לא מגלה את אמריקה, אבל יש בו כמה טיפים טובים. ומעשיים למי שסובל מ OCD .

המאמר הוא באנגלית ולא אוכל לתרגם את כולו כמובן,אך טיפ מס 2 הוא החשוב והטוב ביותר בעיני: 

  - Separate the OCD from core identity..

תהליך זה הוא הכרחי כי בעיני רק הוא פותח את השער לרפוי אמיתי והוא רלוונטי בכל נושא 

שנרצה לשחרר, כלומר זה חשוב לי, לך שקורא/ת זו עכשיו ולחברים שלנו.


 כלומר להפריד את הOCD מהמהות שלנו, מעצמיותינו, מהמקור או כל הגדרה אחרת שיש לכם בשפה האישית-פנימית שלכם.

כל כך חשוב לזכור, להזכיר ולהפנים עוד ועוד כאשר אנחנו מבקשים לשחרר בעיה מכאיבה מכל סוג שהוא, שיש את "האני" 

המהות" " הנשמה" שהיא גרעין היותנו מי שאנחנו וישנה האישיות שבה יש מורכבויות שונות.

זהו  משפט הפתיחה ב EFT שככל שנעמיק בו יותר, נאפשר לעוד ועוד "אור" לפזר את ההזדהות שלנו עם קשיי האישיות שלנו.

"אני סוכרתי"-הגדרה של ז ה שרואה את הסוכרת כמי שהוא. הוא-הויתו, היותו, הגדרתו האישית היא הסוכרת.

,"יש לי סוכרת" -הגדרה שמזכירה לנו שיש "אני" , גרעין, מקור וכו , ולי, למהות הזו יש סוכרת.

שימו לב להבדל. זה הבדל שמים וארץ. אחד מחבר אותנו לשמיים , למהות הרוחנית שלנו, המטאפיזית, הנשמתית והשני 

משאיר או מוריד או תוקע אותנו ב "ארץ". במקום שבו מתקימת מציאות  פיזית בלבד, מוגבלת בחוקי 4 המימדים הפיזיקליים.

כאשר אני מאמינה ומתאמנת על ההכרה ש"אני זה לא נעומס" כהגדרתה  של ימימה אביטל עליה השלום, מתקימת כאמור

 הפרדה המאפשרת רפוי וטרנספורמציה ולא רק CURING- שחרור מהסימפטומים.

אז הנה למשל משפטים שנוכל להשתמש בהם:

"למרות שאני סובל\ת מ OCD ( או כל תופעה  אחרת..)  אני רוצה להזכיר לעצמי שזה/זו אני שסובל/ת מ OCD. ה OCD הוא 

לא אני. גם לפני שסבלתי מ OCD ( או כל תופעה אחרת) הייתי אני. 

"אף על פי שזה ככ גדול, משתלט עלי, מותיר אותי חסר אונים,אני נותן/ת  רשות לאני האמתי שלי (המהות, המקור וכו..)

 להפציע, להתגלות ולמלא אותי באור ועוצמה פנימית".

הנה עוד טיפ:

דמינו את ה"מחלה" ההפרעה, הקושי. בחרו בצורה קונקרטית או אבסטרקטית . זה סמל. ראו אותו היטב, שימו לב לפרטיו של הסמל הזה. 

לדוגמא-ענן סמיך, אפור, לח,  מעיק ...

לאחר מכן, ראו בעיני רוחכם איך הצורה-הסמל שבחרתם, נמצאים, אך נפרדים מכם. הם מחוצה לכם. בצד, למעלה, למטה או אפילו צמודים לעורכם. עדין, הם חיצוניים.



שימו לב לתחושה-להכרה שמתרחשת בזמן שאתם רואים את הקושי כנפרד מכם. לרגע אחד, או לחלקיק רגע. נשמו והטמיעו את הרגע הזה.

ואז שוב TAPPING על נקודת הקראטה ולאחריה סיבוב או כמה, עם מילות המפתח.

"למרות שאני סובל\ת מ OCD ( או כל תופעה  אחרת..)  אני רוצה להזכיר לעצמי שזה\זו אני שסובלת מ OCD. ה OCD הוא


 לא אני. גם לפני שסבלתי מ OCD ( או כל תופעה אחרת) הייתי אני. 

"אף על פי שזה ככ גדול, משתלט עלי, מותיר אותי חסר אונים,אני נותן/ת  רשות לאני האמתי שלי (המהות, המקור וכו..) 


להפציע, להתגלות ולמלא אותי באור ועוצמה פנימית".

השתמשתם בטיפ ( אני מקוה)? הרגשתם הקלה?

חויתם משהו מרגש ? גם חלקי רגעים מוארים זה "משהו מרגש".. כמאמר רבי נחמן מברסלב המדהים -"גם קצת זה הרבה "-

אז הוסיפו תגובה והעבירו הלאה, הרשמו לבלוג ולרשימת התפוצה שלי אם מייל זה הועבר אליכם ממישהו אחר.



2 תגובות:

  1. מאמר בנושא OCD נהנתי לקרוא אותו.

    השבמחק
  2. תודה שטרחת להוסיף מילים טובות!!! מאוד משמח אותי . בריאות והצלחה!! הרשמו לבלוג!! הוסיפו את עצמכם על ידי לחיצה על הדמות הירוקה..נדמה לי שזה מופיע בדף הבית של הבלוג או משהו כזה.

    השבמחק