יום שישי, 29 באוקטובר 2010

טכניקת נשימה מעצימה ומרגיעה


לקראת שבת-טיפ קצר ומועיל.

רבות נכתב , נאמר ותורגל בנושא של נשימה מודעת. תמיד נעים ומרגיע לתרגל טכניקות נשימה שונות וכמובן שיעילות התרגול

משתנה מאדם לאדם, ממצב למצב, מרגע לרגע.דינמי כמו זרם החיים עצמם. נשימה-אותיות נשמה נאמר במדרש ( כל הנשמה

תהלל י-ה, עם כל נשימה ונשימה.)

לפני מספר חודשים התחדשה בי ורסיה אחרת מהמקובל של תירגול נשימה.


בכל פעם שאני מתרגלת אותה, גם אם ברשותי דקותיים, אני מרגישה שהיא מעצימה אותי באותו הרגע.


אני בטוחה שגם אתם תרגישו כך.והנה הוראות פשוטות ביותר:



נשמו רכות, היו מודעים לנשימה.

עם כל שאיפה-קבלו פנימה אהבה- הטמיעו אותה בכל תא בגופכם. הוסיפו צבע, צליל או כל מה שנכון לכם.

ועם כל נשיפה ונשיפה -נשפו החוצה...אהבה. מצאו את המרכז בתוככם שממנו תוכלו לנשוף החוצה אהבה.

אתם מוסיפים אהבה בסביבתכם הקרובה-במרחב שבו אתם מתרגלים וממנו אל הבריאה כולה.

נהדר גם לתרגל באותו אופן על נושאים שונים.

למשל-לשאוף פנימה בריאות ונשוף בריאות.

לנשום פנימה סבלנות ולנשוף סבלנות.

(אנא זכרו שזוהי טכניקה שחידשתי ודאגו לתת קרדיט. למה ? " כי כל האומר דבר בשם אומרו-מביא גאולה לעולם" אמרו

חז"ל וגם קצת בשביל האגו שלי.

אשמח לקבל תגובותיכם, ואנא הוסיפו אותן בתחתית הרשימה פה. אם אתם שולחים לי מייל חזרה, זה נהדר אבל אז אף אחד

אחר לא יכול להנות מדבריכם או להגיב אליהם.

בשבוע הבא-רשימה המרחיבה את משמעות התהליך המתואר.

היו בטוב, שבת שלום וברכות

2 תגובות:

  1. אילנה המתוקה את משו משו

    השבמחק
  2. אני מכניסה פה תגובות שהגיעו מאלה שלא הצליחו להכניס אותן.

    רציתי להגיב, ולהודות לך על מייל זה ועל כל האחרים.
    תרגלתי את התרגיל הקטנטן הזה (גם אני בין הדחיינים) ואני מקווה להעזר בו גם בהמשך. אמליץ עליו גם לילדי ולאחרים, בל"נ.
    בכל אופן כשחיפשתי את הדרך להגיב ,הגעתי לטכניקת הנשימה המעצימה וזה נראה לי משהו מועיל שכדאי לאמץ אותו. אשתדל לזכור וליישם מדי פעם.


    הרבה אור בחנוכה ותמיד
    צביה

    השבמחק