יום ראשון, 19 בספטמבר 2010



התרת נדרים..


ברוח הזמן מצאתי היום כל מיני טקסים המבקשים ליצור מעין התרת נדרים אישית. חלקם מצאו חן בעיני ביצירתיות שלהם


וחלקם פחות..


עמדתי בתפילה בערב יום הכיפורים עם עשרות המתפללים בבית הכנסת, לואטת את המילים האלה שנאמרות פעם אחת בשנה


בלבד.. יש להן כח מיוחד למילים האלה שגם נאמרות בארמית שיש לה מין עוצמה קמאית כזו...


וקראתי :" כל נדרי ואסרי ושבועי וחרמי וקונמי וקנוסי וכנויי, דאינדרנא ודאשתבענא ודאחרימנא ודאסרנא על נפשתנא....."וחלק מהמילים מובנות באיזה חוש שישי מיוחד וחלקם משום שישנה זיקה לשונית לללשון העברית אבל כמה טוב שיש בידי מחזור ליום הכיפורים שערך יונדב קפלון ובו סדר התפילות ולצידן כל מיני אסופות מאסופות שונות החל בדברי הגמרא וכלה בשיר של יונה וולך, הקשורים לתוכן התפילה.


מבחינתי זו הצלה. גם מפני שלעיתים הנפש מתעיפת מהתפילה ואז אפשר להפנות את תשומת הלב למשהו אחר ששייך בתוכנו ובמהותו מילות התפילה וגם מפני שלעיתים הדברים שופכים אור על דברי התפילה שלא תמיד מובנים, כמו מילות "כל נדרי.."


וכמה שמחתי למצוא שם למטה את הסבריו של הרב עדין אבן ישראל (שטיינזלץ) שאביא את דבריו כי הם שמשו לי השראה לתהליך שאציע פה לפניכם"


" מה אומרים ב"כל נדרי?"" כל נדרי ואסרי... כל ההתקשרויות , הכינויים, ההשתיכויות, התוויות וההגדרות ששמתי על עצמי, ושאולי אשים על עצמי-..... כולם יהיו מותרים (מלשון להתיר, לפרום א.ו.), בטלים ומבוטלים.מעתה אני משחרר את עצמי מכל אלה, מהעבר וגם מהעתיד......" ( מחזור ליום הכיפורים "ממך אליך " עמוד 41.)


איזה דברים נפלאים. זה היה כל כך משחרר לומר את הדברים האלה ולמלא את הלב בכוונה...


ואנ י רוצה להציע לכם תהליך של שחרור שתוכלו לבצע בעצמכם בקצב שלכם ובזמן שלכם.


רשמו לפניכם 10 דברים שאתם אומרים על עצמכם.


הפעם נתחיל בדברים ה "שליליים" .


כמו : אני עצלה, אני לא מסוגלת ללמוד -------------, אני אף פעם לא אוכל..................... תמיד הייתי................... כולם אומרים עלי ש --------------------- אין לי כלים ל----------------- ועוד ועוד ( לא בעיה, לא ??)


שבו מול הרשימה והתכווננו בליבכם לשחרר את עצמכם מכל ההתניות האלה. היו מוכנים לבדיקה מחודשת. להכרות מחודשת עם עצמכם.



על נקודת הקראטה:3 פעמים


אפע"פ שאני חושב\ת על עצמי את כל הדברים האלה, ואני גם בטוח\ה שהם נכונים אני פתוח\ה לאפשרות שניתן כרגע להפרד מהם , לשחרר את עצמי מדעות קדומות ולהפתח להכרות מחודשת עם עצמי "


 אח"כ עברו מנקודה לנקודה כפי שמופיע בתרשים . בסבלנות, טפטפו בכל נקודה : משחרר\ת את זה שאני חושב\ת שאני עצל\ה...


סיבוב שלם. בסבלנות. בכוונה.


נשמו עמוק ורך. הקשיבו. אם גיליתם התנגדות נחרצת שעולה-רשמו לפניכם את הדברים. התפנו לזה אחר כך.


וכך עיברו מ"מחמאה " אחת לשניה, ניתן לחזור לזה שוב, השתמשו במילים שלכם, בחנו את האפשרות להיות נקיים מדעותיכם הקדומות על עצמכם לכבוד השנה החדשה.


כמובן שלצורך תוצאות מעמיקות יש להתמסר לתהליך יותר עמוק אך זה יכול לשמשמ לכם השראה, פתיחת פתח ושער לתהליך עמוק יותר.


בהצלחה!!

התרשים באדיבות  EFTSHIFTS.COM

שנה טובה ונקיה וזכה.



6 תגובות:

  1. אהלן אילנה
    אני בדיוק רוא את הספר של יוסי קדמי אומן בשאילת שאלות וכחלק מהספר יש תהליך של גילוי אמונות מגבילות...
    בקיצור אני עובר את התהליך בסוף אני תופס את עצמי במין WOW אחד כזה גדול
    ואז עושה שני דברים
    סיבוב אחד על האמונה המגבילה הזאת משחרר אותה פעם אחת ולתמיד!
    וסיבוב שני להכניס את האמונה החדשה במקומה תהליך מדהים חבל על הזמן

    השבמחק
  2. אשר יקר

    אתה חתיכת השראה מהלכת!! תודה לך על התגובה והתמיכה בכלל..

    אם אתה רוצה להעמיק את התהליך, בין שני השלבים שתארת תכניס שלב שבו אתה שואל את עצמך איפה למדת את זה? ממי? מאיפה נהיתה לך האמונה המגבילה הזו? ואז יהיה לך ארוע ספציפי או איזה IMAGE.. טפטפ אותו החוצה ואז "תשתול " את המשפט החדש.
    בהצלחה ושנה נפלאה לך

    אילנה

    השבמחק
  3. תודה לכן טובות השתיים שם מקסים ומדויק תבורכנה בשנה טובה שתגדלו תצמחו ותלבלבו .כמו שאתן מאירות את דרכינו תתמלאו באור חוזר ענק. אהבתי מאוד את התרת הנדרים נשמע תהליך משחרר משמח ומחדש אני הולכת על זה...גמר חתימה טובה התרת נדרים ושנה טובה וקלה...בריאות ואהבה!

    השבמחק
  4. לימור יקרה ואהובה שלי.

    תודה על כל מילה!!

    בקונטקסט של השיחה שביני לבינך-אני מודה לך על כל מ י ל ה !!!!

    שנה טובה אחותי

    השבמחק
  5. אילנה יקרה - אני ממש יכולה להרגיש איך את מחוברת לכל מילה שאת אומרת כאן. תענוג

    השבמחק
  6. שולמית נשמה

    תודה לך!! חיבוק

    השבמחק