יום חמישי, 12 בפברואר 2015


שינוי לטובה אפשרי. צעד אחר צעד.

 אחד הדברים החשובים שאני נוכחת בהם 
במהלך הרצת תכנית הליווי שאני בונה עכשיו,
 הוא הקושי הגדול שיש לאנשים להגדיר בצורה מדויקת את המטרה שלהם.
בקונטקסט הזה-"המטרה שלהם" היא המטרה שאותה הם רוצים לקדם וליישם במיסגרת התכנית הזו.
זה כמובן בטוח נכון לגבי הגדרת מטרות בכלל.
יש לנו נטיה להגדיר משהו מאוד כללי, שיושב טוב אולי על מערכת המחשבות שלנו
אבל אין שם ממש בחירה מדויקת.
למה אני מתכוונת?
למשל 
"אני מקדמת את העסק שלי".
על פניו הגדרה נהדרת.
לא?
אבל בפועל, כשרוצים לעשות תהליך משמעותי, זו הגדרה סתמית
 שלא מספרת כלום לאותו GPS פנימי שאותו למעשה אנחנו רוצים לכוונן,
 לעורר,
 לחזק, 
להמליך.
הGPS הפנימי הזה מופעל ומונע רק מאנרגיה של רגש.!

רגש הוא הכח החזק ביותר שמניע את העולם ואותנו.
רגש הוא המצפן האמיתי שמנהל את העינינים מתחת לפני השטח,
 גם אם נדמה לנו שזה ה"ראש", או הדעות,
 או שיקול הדעת שלנו שמנהל את ההתרחשות.
כי תוצאת כל מהלך פנימי כזה
כמו מחשבה, שיקול דעת וכדומה-היא רגש.

אם אני חושבת למשל,שכדאי לי לעשות ככה וככה.. ולכן אני מחליטה ככה לפעול-
אז הגורם המשמעותי ביותר שינהל את ההתרחשות מאחורי הקלעים
 הוא הרגש שאותה החלטה מעלה בי.
נניח שהחלטתי ש"אני מקדמת את העסק שלי"
אבל בתוכי ישנה שיחה בין החלק שרוצה ומונע ממוטיבציה
והחלק האחר שמפחד, זוכר כשלונות עבר וכדומה.
בדרך כלל הוא זה שיגבר. הרגש "החסר".
"אני מקדמת את העסק שלי" אם כך, 
היא מטרה טובה אך הגדרה חסרה.

למה אני זקוקה כדי לקדם את העסק שלי? 
לא במובן הפרקטי של המילה 
כמו "דף פייסבוק", "מזכירה" או "קליניקה במקום מרכזי".
למה אני זקוקה בתוכי כדי לקדם את העסק שלי?
לאומץ לב? למיקוד? לבטחון? ליציבות? וכו..
הגדרה מהסוג זה היא הצעד הראשון למימוש מטרות או חזון.
צעד ראשון-אך קריטי והכרחי 
שבלעדיו זה יהיה כמו לרצות לבנות בית בלי להניח את היסודות.

וזוהי בדיוק הסיבה, שאני מלווה את האדם "ליווי צמוד".  
 עד שלכל אחד יש הגדרה מדויקת!! 
עם הגדרת הרגש המניע הקריטי ביותר עבור אותו אדם

מנהלים בינינו תכתובת הלוך ושוב
עד שזה ברור, מדויק, נכון, אמיתי!!
עכשיו אפשר להמשיך לצעוד קדימה.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה